سیویل سنتر | Civil Center

گلچینی از برترین های مهندسی

سیویل سنتر | Civil Center

گلچینی از برترین های مهندسی

در این بلاگ سعی می شود مطالب بروز در زمینه مهندسی و با رعایت اصل امانتداری منتشر شود.
امید است که مطالب بلاگ برای شما مفید واقع شود.
Eng.M.Khaledi

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
بایگانی
پیوندها

- نرم افزار اتوکد

اتوکد، نرم‌افزاری است که برای ترسیم نقشه‌های مهندسی و صنعتی به کار میرود. این نرم افزار از محصولات شرکت آمریکایی اتودسک است. کاربران اتوکد امکان استفاده از محیطهای دو و سه بعدی را دارند. به طور کلی میتوان اتوکد را جایگزینی مناسب برای میز و وسایل نقشه کشی مهندسان دانست.

autocad banner

۲- نرم‌افزار Tekla Structures

نرم افزار Tekla Structures از جمله نرم افزار های قدیمی مدلسازی سازه و تهیه نقشه های کارگاهی (شاپ دراوینگ) می باشد. این نرم افزار ابتدا با نام تجاری Xsteel معروف بود و بیشتر افراد قدیمی نیز با همین اسم این نرم افزار را می شناختند اما با افزوده شدن قابلیت های تکمیلی به آن (از جمله مدلسازی سازه های بتنی) به نرم افزار Tekla Structures تغییر نام داد.

Tekla-Structures

۳- نرم‌افزار geostudio

GeoStudio یک نرم افزار ژئو تکنیکی مبتنی بر روش المان های محدود میباشد که کاربرد فراوانی در مهندسی ژئوتکنیک دارد .اگر بخواهیم به قابلیت های نرم افزار GeoStudio اشاره کنیم میتوانیم به تحلیل پایداری شیروانی ها ، پایداری سد های خاکی ، آنالیز تراوش ، آنالیز تنش و کرنش در شیروانی ها و … اشاره کرد .

geostudio

۴-  نرم‌افزار Etabs

نرم افزار ETABS یک نرم افزار مخصوص جهت تحلیل و طراحی سازه های ساختمانی می باشد. قابلیت این نرم افزار جهت تحلیل و طراحی این نوع سازه ها جهت گیری شده است. تمام المان های یک ساختمان برای برنامه شناخته شده هستند. پردازنده های طراحی برنامه بسیار کامل می باشد و تمام المان های ساختمان را می توان در این نرم افزار طراحی کرد.

etabs

۵- نرم‌افزار SAFE

نرم افزار safe یک نرم افزار عمران است که برای طراحی کف بتنی post-tension و سیستم‌های بنیادی کاربرد دارد. در نسخه جدید نرم افزار safe عناصر چند بعدی طبق مدلسازی و ابزارهای ترسیم تصاویر معرفی می شوند. این مجموعه از استانداردهای موجود در حوزه عملیاتی بودن طرح و خلاقیت آن بهره می گیرد و می تواند امکانات تازه‌ای برای کاربران به وجود بیاورد.SAFE

۶- نرم‌افزار سازه۹۰ (SAZE90)

سازه۹۰ نرم افزار ترسیم نقشه های سازه های بتنی به صورت اتوماتیک است. سازه۹۰ خروجی نرم افزارهای ETABS, SAP, SAFE را دریافت نموده و همه ی جزئیات نقشه های سازه های بتنی را با دقت تمام ترسیم می کند.این جزئیات شامل ترسیم نقشه تیرها، ترسیم نقشه ستون ها، ترسیم نقشه دیوارهای برشی بتنی، ترسیم نقشه فونداسیون ها، ترسیم نقشه دال های کف ها، ترسیم نقشه سقف های تیرچه بلوک، ترسیم نقشه پله های بتنی، لیست مقادیر مصالح شامل حجم و وزن بتن مصرفی، میزان میلگرد مصرف شده، محاسبه بهینه نحوه ی برش میلگرد، شیت چینی اتوماتیک و… می شود .

سازه ۹۰

۷-نرم‌افزار SAP

این نرم‌افزار تمامی نیازهای لازم برای طراح را یکجا فراهم می آورد و در ساخت سازه‌ها به طور عملی مورد استفاده قرار می گیرد. آموزش نرم‌افزار SAP بسیار سریع است و به زمان طولانی برای یادگیری نیازی نیست. قالب‌های آماده‌ای که در نرم‌افزار پیش‌بینی شده باعث می‌شود که طراح قادر به شبیه‌سازی طرح‌های بسیار پیچیده باشد.

sap

۸ – نرم‌افزار Graphisoft Archicad

در رابطه با تعریف نرم افزار معماری آرشیکد archicad باید گفت که این نرم افزار ابزاری دقیق برای طراحی پلان ساختمان ها و سازه های مورد نظر طراحان است . جالب است بدانید که اولین نرم افزاری که برای ساخت و ارائه نقشه های معماری و عمران در حالت های دو بعدی و سه بعدی به بازار عرضه شد نرم افزار Graphisoft Archicad بود که مورد استفاده مهندسین و معماران و عوامل اجرایی سازه ها و طراحان سازه هاست زیرا این نرم افزار با داشتن امکانات زیاد و تکنولوژی پیشرفته همچون نرم افزار اتوکد autocad یکی از بهترین نرم افزار های طراحی پلان است و در هنگام خواندن پلان ساختمان نیز مهندسین با استفاده از خواندن اطلاعات دقیق ارائه شده این نرم افزار با مشکلی روبرو نمیشوند .

 

ArchiCAD

۹ – نرم افزار FLAC

Flac یا همان Fast Lagrangian Analysis of Continua یکی از نرم افزارهای محبوب مهندسان و پژوهشگران ژئوتکنیک و از جمله محصولات کمپانی آمریکایی Itasca می باشد. این کمپانی ارائه دهنده نرم افزارهایی مانند UDEC, 3DEC, Flac 2D, Flac 3D, PFC, .. است که امروزه بصورت حرفه ای در بسیاری از طراحی های علوم مکانیک خاک و مکانیک سنگ مورد استفاده قرار می گیرند.

 

flac

۱۰- نرم‌افزار STAAD.Pro

امروزه، STAAD.Pro بهترین انتخاب در صنعت نرم افزارهای سازه ای برای آنالیز استاتیکی، دینامیکی، P-Delta ، آنالیز غیرخطی، کمانش و نیز آنالیز کابل به شمار می رود.از مهمترین مزیت های این برنامه پشتیبانی از آیین نامه های طراحی با مصالح مختلف از قبیل: فولاد، بتن، چوب، آلومینیوم و مقاطع مرکب است.

staad2

دراین پست ما ۱۰ تا از بهترین نرم افزار های مهندسی عمران را قرار دادیم همراه با عکس برای آشنایی بیشتر با محیط نرم افزار.امیدواریم از مطالب نهایت استفاده راببرید .

در پست های آتی به صورت مفصل به معرفی نرم افزارهای عمرانی و آموزش آنها خواهیم پرداخت
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۷/۰۵/۱۹
Civil Center

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی